گونه nepeta wuana گونه ای جدید از خانواده نعنا، زیر خانواده nepetoideae زیرقبیله nepetinae از چین

نویسندگان

هونگ جین دونگ

زیبا جمزاد

چونلی کزیانگ

چکیده

گونه جدید nepeta wuana  از استان شانکهای چین شرح داده می شود و تصویر آن ارایه می گردد. نزدیکترین گونه خویشاوند به آن گونه انحصاری n. sungpanensis c.y. wu است ولی مشخصا از آن با داشتن لوب میانی لبه پایینی بلند تر، برگ های خیلی بزرگتر و دندانه های کاسه گل تیز تر متفاوت می باشد. صفات میکرومورفولوژیکی اپیدرم برگ، دانه گرده و فندقه گونه جدید شرح داده می شود.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

گونه Nepeta wuana گونه ای جدید از خانواده نعنا، زیر خانواده Nepetoideae زیرقبیله Nepetinae از چین

گونه جدید Nepeta wuana  از استان شانکهای چین شرح داده می‌شود و تصویر آن ارایه می گردد. نزدیکترین گونه خویشاوند به آن گونه انحصاری N. sungpanensis C.Y. Wu است ولی مشخصا از آن با داشتن لوب میانی لبه پایینی بلند تر، برگ های خیلی بزرگتر و دندانه‌های کاسه گل تیز تر متفاوت می باشد. صفات میکرومورفولوژیکی اپیدرم برگ، دانه گرده و فندقه گونه جدید شرح داده می شود.

متن کامل

یادداشت هایی در مورد جنس .Nepeta L زیر خانواده Nepetoideae ، از خانواده نعنا

گونه‌های جنس Nepeta که توسط پروفسور رشینگر در فلورا ایرانیکا در بخش Sect. Psilonepeta منظور گردیده‌اند مطالعه و مرور گردیدند. گونه N. bazoftica Jamzad به عنوان گونه جدید برای علم گیاهشناسی شرح داده می‌شود. این گونه با داشتن برگهای تخم مرغی پهن، دمبرگ‌دار، با قاعده عمیقاً قلبی و در حاشیه با دندانه‌های  کم عمق؛ گل‌آذین گرزن تنک؛ کاسه گل در گلو با یک حلقه کرک و جام گل بلند، از کاسه خارج شده، مشخص م...

متن کامل

گونه جدید و گزارش‌های جدید از خانواده نعنا از ایران

گونه Thymus marandensis به عنوان گونه جدید برای علم گیاه‌شناسی معرفی می‌گردد. این گونه با گونه‌های Th. persicus از ایران و Th. brachychilus و Th. leucotrichus از ترکیه قرابت دارد. گونه‌های زیر برای اولین بار از ایران گزارش می‌گردند و الگوی پراکندگی جغرافیایی آنها مورد بحث قرار می‌گیرد: Thymus linearis subsp. linearis, Satureja macrosiphonia, Micromeria cristata subsp. cristata.

متن کامل

یادداشت هایی در مورد جنس .nepeta l زیر خانواده nepetoideae ، از خانواده نعنا

گونه های جنس nepeta که توسط پروفسور رشینگر در فلورا ایرانیکا در بخش sect. psilonepeta منظور گردیده اند مطالعه و مرور گردیدند. گونه n. bazoftica jamzad به عنوان گونه جدید برای علم گیاهشناسی شرح داده می شود. این گونه با داشتن برگهای تخم مرغی پهن، دمبرگ دار، با قاعده عمیقاً قلبی و در حاشیه با دندانه های  کم عمق؛ گل آذین گرزن تنک؛ کاسه گل در گلو با یک حلقه کرک و جام گل بلند، از کاسه خارج شده، مشخص م...

متن کامل

دو گونه جدید از خانواده نعنا در ایران

گونه‌های Satureja kallarica, Nepeta assadii به عنوان گونه‌های جدید نامگذاری و شرح داده می‌شوند. اختلافات گونه‌های جدید با گونه‌های وابسته توضیح داده می‌شود.

متن کامل

دو گونه جدید از خانواده نعنا در ایران

گونه های satureja kallarica, nepeta assadii به عنوان گونه های جدید نامگذاری و شرح داده می شوند. اختلافات گونه های جدید با گونه های وابسته توضیح داده می شود.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید


عنوان ژورنال:
مجله گیاهشناسی ایران

ناشر: موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور

ISSN 1029-788X

دوره 21

شماره 1 2015

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023